Eurostar Song Contest

SANAL ŞARKI YARIŞMASI
 
HomeHome  PortalPortal  RegisterRegister  Log inLog in  
--- 5 TEMMUZ SAAT 19:00'DA TÜM ÜLKELER İÇİN YENİ ÜLKE BAŞVURULARI BAŞLAYACAK --- ÜYELER SEÇTİKLERİ YENİ ÜLKELERLE YARIŞMAYA 51. YARIŞMA İTİBARİYLE KATILACAKLAR

Share | 
 

 Müşterinin sesinden memnuniyet ölçülecek

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
quera81
Süper Üye
Süper Üye
avatar

Male
Mesaj Sayısı : 1753
Yaş : 22
Nerden / Where Are You? : Toronto-CANADA
Aktiflik Puanı : 2902
Pep : 8
Kayıt tarihi : 2009-05-20
Represent Country / Temsil Ettiğin Ülke :

PostSubject: Müşterinin sesinden memnuniyet ölçülecek   Sun Aug 02, 2009 12:16 pm

Baş döndürücü bir hızla ilerleyen bilişim teknolojisi şirketlere farklı hizmet ve kolaylıklar sunuyor.

Sistem ayrıca, konuşma kayıtlarını bilgisayar ortamında yazılı bir metin gibi görerek içerisinde arama yapma imkanı sunuyor. Programa girilen kelimeler müşteri ile şirket adına konuşan kişinin sohbete geçtiği zaman yöneticiyi ikaz ediyor. Böylece yönetici de görüşmeye dahil olabiliyor. Hizmet aldığı bankayı arayan müşterinin ses kayıtları incelenerek, ses tonunun yükselip alçalmasından memnun olup olmadığı ortaya çıkartılıyor. Böylece mesela kredi kartını veya üyeliğini iptal ettirmeyi düşünen müşteri anında tespit edilip ona özel hizmet veya promosyonlar sunulabiliyor.

Programı geliştiren Ses ve İletişim Bilgisayar Teknolojileri (SESTEK) Pazarlama Uzmanı Cenk Tekin, çağrı merkezi yetkilisiyle müşteri arasında bazen istenmeyen diyaloglar olabildiğine işaret ederek, "Hakarete varan diyaloglarda geriye dönük sistem kayıtları dinleniyordu. Biz bunun gerçek zamanlısını yaptık. Sisteme verilen küfür ve hakaret içeren bazı kelimeler konuşmada geçtiği anda yöneticiyi ikaz edip görüşmeye katılması gerektiğini belirtiyor. Bu sistemimiz şu an Arçelik'te kullanılıyor. Şirketlere artık müşterinin ses tonunu bile ölçüp, kızgın mı, neşeli mi olduğunu anlayıp hizmet vermelerini sağlayan bir program da hazırladık." diyor. Speech Analytics adı verilen program ile yöneticiler konuşmanın nasıl geçtiğini görebiliyor. Analiz edilen ses kayıtları, oluşturulan istatistiklerle anlam içeriklerine göre kategorize edilebiliyor. Mesela, "Yardımlarınız için teşekkür ederim." ifadesini içeren bir görüşme kaydında geçen 'teşekkür' kelimesi müşterinin memnuniyetini belirttiği için sistemde bu diyalog yeşil renkle görünüyor. Kızgınlıkla gerçekleştirilen bir diyalog ise kırmızı renkle sunuluyor.
Back to top Go down
 
Müşterinin sesinden memnuniyet ölçülecek
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Eurostar Song Contest :: Diğerleri :: SCIENCE & TECHNOLOGY / BİLİM & TEKNOLOJİ-
Jump to: